Bliv en del af succesen.
HTH er det førende skandinaviske køkkenbrand med mere end 100 butikker i Skandinavien og Tyskland. Vi har som en toneangivende del af en af Europas største europæiske køkkenkoncerner store vækst ambitioner. Vi er altid på udsigt efter entreprenante franchisepartnere med ambitioner og evner til, at drive en HTH butik.
Franchise
Vores ambition
HTH Køkkener så dagens lys i Vestjylland i Danmark i 1966. Siden da har HTH udviklet sig til en af Nordeuropas største køkkenproducenter. I dag har vi mere end 100 butikker i Skandinavien, men ambitionerne stopper ikke der, målet er, at udvikle HTH’s brand og forretning endnu mere. Derfor søger vi ambitiøse partnere, der vil med på den rejse.
Franchise
Vores tilbud til dig
Som ny franchise partner i HTH får du en unik mulighed for, at blive en del af køkken branchens stærkeste brand, der tilbyder et attraktivt forretningskoncept med store indtjeningsmuligheder.
Franchise
Vil du vide mere om denne unikke mulighed?
kontakt Markedschef Freddy Kloster NielsenBrandet
Brandet
Køkkenkærlighed der holder
HTH er er et køkkenfirma, der elsker skandinavisk design og som sværmer for at lave god kvalitet til et bredt publikum. Vi elsker køkkener og er fuldkomment dedikeret til at give vores kunder branchens bedste service og rådgivning, så de får opfyldt deres inderligste køkkendrømme. Det kalder vi ”Køkkenkærlighed der holder”.
HTH blev skabt i 1966 i Ølgod, Danmark af to brødre, der var dygtige håndværkere og følte, at de kunne bygge bedre køkkener til samme pris som dem, brødrene var ansat til at lave i deres daværende job. ”Det må kunne gøres bedre” var deres mantra, og det har HTH gjort til en af Nordeuropas største producenter af køkkener.
brandet
Skandinavisk køkkendesign
HTH bygger på de bedste skandinaviske håndværksmæssige traditioner og er kendetegnet ved smukt design og høj produktkvalitet. For HTH er køkkener som en smuk kærlighedshistorie Det er vores filosofi, at der er skønhed i det enkle og at smarte funktionelle løsninger skal gå hånd i hånd med et smukt udtryk. Vi designer køkkener, der er inspirereret af den særlige skandinaviske ånd, af farverne og lyset og udført i naturens egne materialer.
Brandet
Branchens bedste købsoplevelse
Det er vores ambition, at et HTH-køkken skal være mere end et køkken for vores kunder. Det skal være en følelse af ”hjem”, hvor man kan mærke sin personlighed. Derfor er vores køkkeneksperter uddannet til at give hver kunde en personlig rådgivning med den ambition at matche kundens køkkendrømme i hver en detalje.
Vores rådgivning og services omfatter bl.a. design og indretning af køkkenet, levering af alle varer til køkkenløsningen, udarbejdelse og gennemgang af tilbud, mulighed for installation af køkken, totalentreprise på hele deres køkkenprojekt med mere.
Brandet
Køkken, bad og garderobe. Samlet ét sted
HTH leverer ikke kun køkkener men også løsninger til baderum, garderober og bryggers. Vi tilbyder således vores kunder muligheden for at skabe et sammenhængende designudtryk på tværs af hele boligen og en ”one point of contact.
Begge dele har høj værdi og interesse ved nybyggeri og totalrenovationer af huse og lejligheder. Muligheden for at få løsninger til at andre rum end køkkenet er desuden en ekstra indgang til kunderne og i mange markeder et tilbud, som kunderne ikke finder hos andre leverandører.
Brandet
Inspirerende butikker
Alle HTH-butikker har en placering, der er optimeret i forhold til marked og lokale forhold med henblik på at sikre trafik af relevante kunder og bygge den rigtige brand image.
Vores specialister arbejder målrettet med butikkernes layout og indretning, så de er inspirerende, formidler ”HTH brand oplevelsen” og så de sikre at kunderne kommer rundt i hele butikken og har let ved at orientere sig og føler sig komfortable, når de skal i dialog med personalet om deres køkkenløsning.
Franchisekonceptet
Kompetent sparring på alle aspekter af din forretning
HTH Køkkener har arbejdet med franchise som den bærende forretningsmodel i mere end 47 år og er blevet hædret for de enestående resultater, der er skabt. Som franchisetager hos HTH bliver du en del af en stærk og kompetent organisation, der udover sin store erfaring tilbyder dig flere attraktive fordele inden for drift og udvikling.
Konceptet
Branchens bedste uddannelse
For HTH har det altid haft højeste prioritet, at vores franchisepartnere og deres medarbejdere får den bedst mulige uddannelse inden for køkkenbranchen, så de kan optræde som køkkeneksperter over for vores kunder.
Alle nye salgskonsulenter får derfor en grundig træning i at arbejde efter HTH metoden, der sikrer, at kunderne både får den bedst mulige løsning og købsoplevelse. Det er et led i at opfylde HTH’s ønske om at have de mest tilfredse køkkenkunder. Selve træningen foregår både på HTH Academy og via Podcast gennem HTH’s E-learning platform ”School of Excellance”, der er branchens mest avancerede.
Konceptet
Stort B2B salg
For mange af vores franchisepartnere udgør et stort kontinuerligt salg til B2B kunder et solidt bidrag til forretningen. HTH bygger på et godt sortiment og et veludviklet logistik- og service set-up, som bl.a. omfatter design- og indretningsservice, byggestyring og fleksibel on-time levering.
Det betyder også, at HTH er den førende leverandør af køkken-, bad- og garderobeløsninger på det skandinaviske projektmarked. Vores organisation har stor erfaring i at servicere et bredt udsnit af B2B kundetyper og ved, hvordan man bedst møder forskellige kundetypers ønsker og behov.
Konceptet
Lave lageromkostninger
HTH Køkkener er først og fremmest en ordreproducerende virksomhed. Hvert køkken produceres efter kundens specifikationer og transporteres herefter fra fabrikken ud til kunden. Vi producerer desuden et mindre sortiment af de mest efterspurgte skabe og elementer, der ligger klar på vores fabrikslager. Du skal derfor ikke bekymre dig om store lageromkostninger.
Konceptet
Stærk branding og marketing support
HTH Køkkener er bevidste om værdien af en stærk branding og marketing indsats. Vi investerer hvert år mange penge i at skabe kampagner og materialer af høj kvalitet, som skaber et forførende og flot image af HTH’s produkter og løsninger.
Fra markedsføring i diverse offline og online media over kataloger og salgsmaterialer og ikke mindst butikken. Opgaverne løses såvel af HTH’s egen marketingafdeling samt af professionelle eksterne leverandører.
Konceptet
I front på den digitale udvikling
HTH er helt i front på udvikling og anvendelse af digitale værktøjer. Vores tegneprogrammer er af højeste kvalitet og gør det muligt at give vore kunder en meget livagtig oplevelse af, hvordan deres nye køkken kan se ud.
Vi udnytter desuden digitale kanaler og værktøjer til at forbedre kundeoplevelsen uden at gøre det på bekostning af den personlige kontakt. Vores ejere Nobia investerer massivt i digitalisering, og det giver også store fordele. Den digitale indsats omfatter også en markant og overbevisende digital tilstedeværelse og brug af digitale kanaler i markedsføringen af HTH.
Hvorfor HTH?
Ambitiøst køkkenbrand med dokumenteret succes
Som medlem af HTH-familien får du muligheden for at arbejde med et stærkt brand inden for design og livsstil i en ambitiøs virksomhed, der er i rivende udvikling og på vej til at styrke sin internationale tilstedeværelse yderligere. Som franchisepartner kan du få del af dette unikke vækst eventyr sammen med et succesfuldt brand med en enestående succes og attraktiv franchisemodel.
Hvorfor HTH?
Unik forretningsmulighed
Som ny franchisetager i HTH får du en unik mulighed for, at investere i en forretningsmodel med dokumenteret succes og blive en del af det stærkeste brand inden for køkkenbranchen. Køkkener er forbrugernes topprioritet i hjemmet, og der investeres hvert år store beløb i køkkener inden for både retail og projektmarkedet.
Lige nu søger vi ikke i bestemte byer, men vi ser stadig et uudnyttet potentiale i Danmark, hvor vi i dialogen med de rette kandidater vil se på hvilke muligheder der kunne være.
Hvorfor HTH?
Et gennemprøvet og succesrigt koncept
HTH har arbejdet internationalt med franchise som forretningskoncept siden 1975. Du kan derfor nyde fordelene af mange års erfaring med at udvikle og forfine et succesrigt koncept, som sætter dig i en stand til hurtigt at få en god forretning op og køre. HTH har modtaget flere priser inden for retail franchise som en anerkendelse af de resultater, som der er skabt for vores franchisepartnere og for HTH som virksomhed.
Hvorfor HTH?
Kompetent sparring
Ligesom HTH ønsker at have de mest tilfredse køkkenkøbere, så ønsker vi selvfølgelig at hjælpe og supportere vores franchisepartnere bedst muligt. Med træning på alle niveauer og kvalificeret sparring omkring drift, salg og markedsføring. Har vores partnere succes, har vi det også. Vi investerer derfor målrettet i at bygge et professionelt set-up, der kan skabe flere velfungerende franchisepartnere med en solid indtjening og mod på at ekspandere sammen med os.
Hvorfor HTH?
En del af noget større (nobia)
HTH er grundlagt i Danmark og er en del af den børsnoterede svenske koncern Nobia AB, der er en af Europas største køkkenkoncerner. Nobia ejer 16 forskellige europæiske køkkenbrands. HTH er et af Nobias absolut stærkeste brands.
Nobia har strategisk udpeget HTH, som deres vigtigste internationale brand, og det brand som skal sætte yderligere skub i væksten.
Med Nobia har HTH en særdeles ressourcestærk ejer i ryggen, som supporterer på mange forskellige forretnings- og produktionsområder og medvirker til, at HTH kan blive ved med at udvikle og styrke sin konkurrencekraft.
Vores forventninger til dig
DEN RETTE KANDIDAT BESIDDER:
Erfaring
En stærk kandidat til rollen som franchisetager hos HTH har erfaring inden for branchen, eller beslægtede brancher inden for service- eller detailhandel. Derudover besidder kandidaten en dyb forståelse for og engagement i at drive egen butik samt ønsket om at være brandambassadør for HTH og rollemodel for kommende køkkeneksperter.
Passion
Et vigtigt element som succesfuld, selvstændig forretningsdrivende er besiddelsen af en stærk passion for alt, hvad man laver. Derfor er det essentielt, at vores franchisetagere kan identificere sig med HTH´s værdisæt og kultur og udleve disse i den daglige arbejdsgang.
Ressourcer
Det kræver et solidt økonomisk fundament at blive franchisetager hos HTH. Som franchisetager skal man blandt andet foretage en investering i varelager, inventar og indretningen af lokalet. Denne investering vil i gennemsnit beløbe sig til en sum på 1.500.000 kr. til 2.000.000 kr. pr. butik.
Vores forventninger
Fuldblods entreprenør og erfaren leder
Den ideelle franchisepartner er entreprenant, har en utrættelig energi og en stor appetit på at drive sin forretning og skabe vækst. HTH har ambitiøse ekspansionsøkonomiske ressourcer.
Som leder er du erfaren og ved, hvordan man opbygger en organisation. Du er vant til at uddelegere ansvar og stå i front for en god arbejdskultur, der er drevet af passion for at skabe smukke interiør løsninger og tilfredse kunder. Vi kalder det ”Køkkenkærlighed der holder”.
Vores forventninger
Passion for design og interiør
Du har muligvis erfaring fra køkkenbranchen, men det er ikke et krav. Det er til gengæld vigtigt, at du har en stor passion for design og interiør. Nu er du klar til at prøve noget nyt, og har et godt øje til skandinavisk køkkendesign.
Du er en erfaren leder og investor, der ved hvordan man opbygger en organisation, og du er vant til at uddelegere ansvar og stå i front for en god arbejdskultur.
Vores forventninger
Finansielle forudsætninger
Det kræver et solidt økonomisk fundament at blive franchisetager hos HTH. Som franchisetager skal man blandt andet foretage en investering i varelager, inventar og indretningen af lokalet. Denne investering vil i gennemsnit beløbe sig til en sum på 1.500.000 kr. til 2.000.000 kr. for en butik.
Vi forventer, at du som kandidat har en stærk og pletfri kredithistorik samt, at du kan vise en positiv egenkapital.
Kontakt
Sådan bliver du vores nye franchisepartner
Er du klar til at blive vores næste franchisepartner? Vi er altid interesseret i at høre fra ambitiøse ansøgere, der har bevist deres forretningstalent og som brænder for interiør og retail i en internationalt orienteret virksomhed.
Ansøgningsprocessen - Trin for trin
Du udfylder vores ansøgningsskema
Send din motiverede ansøgning og et cv med dine faglige highlights via vores ansøgningsskema
Hvis du opfylder alle vores krav, fremsender vi en fortrolighedserklæring (NDA) til din underskrift.
Vi mødes 1. gang
Market Development vil præsentere dig for følgende:
Nobias succeshistorie
Konceptet
Krav
Forretningsmodel
Forretningsplan, test og referencer
Præsentation af din forretningsplan
Personlighedstest
Indhentning af referencer på dig
Såfremt vi godkender din forretningsplan samt budget, går du videre til testforløb (DISC, GIA og Management), og vi tager referencer hjem på dig.
Vi indgår en aftale
Godkendelse via Nobia. Fremsendelse og underskrivelse af kontrakt.
På baggrund af din godkendte forretningsplan, budget og tests indstiller vi dig til endelig godkendelse hos HTHs topledelse.
Onboarding
HTH-Onboarding og uddannelseskurser. Igangsættelse af processen for butiksåbning.
Du starter dit HTH onboarding- og uddannelsesforløb. Vi sætter gang i processen for butiksåbning.
Kontakt
Klar til at tage næste skridt?
Vi er naturligvis klar til at hjælpe dig med den videre ansøgningsproces. Hvis du føler dig klar til at tage næste skridt, så beder vi dig om at udfylde nedenstående ansøgningsskema. Din henvendelse er uforpligtigende og bliver naturligvis behandlet fortroligt. Hvis du har nogen spørgsmål omkring HTH og processen omkring at blive partner, så er du velkommen til at kontakte Markedschef Rikke Korstgård på rikg@hth.dk